Strategy Analyticsはサービスロボットの販売が2022年までに3400万に達すると予測

2016.12.16

Updated by Kyodo News PR Wire(プレスリリース) on 12月 16, 2016, 16:04 pm JST

AsiaNet 66910(1634)

【ボストン(米マサチューセッツ州)2016年12月16日PR Newswire=共同通信JBN】Strategy Analytics(http://www.strategyanalytics.com/ )はリリースした一連のロボット関連リポートの中で、サービスロボット(Service Robot)の現実を分析した。「Personal Service Robots: From RVCs to Pet Dogs and Beyond(個人用パーソナルロボット:電気掃除機ロボットからペットの犬まで、またそれを越えて)」と「Professional Service Robots: Delivery and Logistics Driving Sales(業務用サービスロボット:販売を促進する配達と物流管理)」と題するリポートは、家庭および企業向けのロボットが今後10年間で急成長する可能性があると結論づけている。2022年までの6年間で、掃除機ロボットと個人用コンパニオンロボットを含め個人向けサービスロボットの販売は280%増加し、配達や清掃ロボットなどの業務用サービスロボットは600%以上増加する。

Photo – http://mma.prnewswire.com/media/323745/strategy_analytics_logo.jpg

Strategy Analytics(http://www.strategyanalytics.com/ )のビル・ウコナホ上級アナリストは「個人用のパーソナルロボットは、2016年に販売されたすべてのサービスロボットの99%を占める。この60%以上は掃除をはじめとする家事などに使用される協力的な家庭用ロボットである。このロボット部門は、2022年まで16%の年平均成長率(CAGR)で拡大する。個人用サービスロボットのその他の重要な部門には、所有者を支援するコンパニオンロボットやエデュテイメント(教育およびエンターテインメント・ロボット)がある。これら2部門のロボットを合わせると、2019年には清掃/家事ロボットの販売を上回ることになる」と語った。

Strategy Analyticsのディレクター、ケン・ハイヤー氏は「2015年と2016年にサービスロボットが最も普及した地域は北米であり、消費者はこれらのロボットを床掃除、芝刈り、プール清掃などに利用した。しかし、Xiaomi、Zenbo、ソフトバンクなどの企業が自国市場を狙っており、2017年にはアジア太平洋地域が協力ロボット販売で第1位の地域になる。2022年には、サービスロボットの60%がアジア太平洋地域で販売されることになる」と語った。

ビル-ペッテリ・ウコナホ氏は「業務用サービスロボットはもう1つの急成長するロボット市場である。AmazonのKivaなどのロボットは、荷物の選別・配達などの業務に使用されるほか、病院での手術、オフィスや工場の清掃、田畑での作物収穫など多数の目的に利用される。業務用サービスロボット販売の最大の制約事項は価格である。例えば、医療ロボットシステムは極めて高価であり、このため大半は病院が即座に購入するのではなく、リースしている。われわれは業務用サービスロボットが2022年までに32%の年平均成長率で拡大すると予測している」と語った。

Strategy Analytics Emerging Device Strategies(EDS)サービスは、Personal Service Robots: From RVCs to Pet Dogs and BeyondとProfessional Service Robots: Delivery and Logistics Driving Salesのリポートに加え、関連の予測リポートGlobal Service Robot Sales Forecast: 2014 to 2022(世界のサービスロボット販売予測:2014年-2022年)も公表した。その詳細はウェブサイトhttps://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/market-data#.WFG-AH00Gd4を参照。

Strategy Analytics Emerging Device Strategies(EDS)サービスが公表したリポート全文の詳細は以下でも入手できる。

*Global Service Robot Sales Forecast: 2014 to 2022 (https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/market-data/report-detail/global-service-robot-sales-forecast-2014-to-2022

*Personal Service Robots : From RVCs to Pet Dogs and Beyond(https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/reports/report-detail/personal-service-robots-from-rvcs-to-pet-dogs-and-beyond#.WFHCuH00Gd4

*Professional Service Robots: Delivery and Logistics Driving Sales(https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/reports/report-detail/professional-service-robots-delivery-and-logistics-driving-sales#.WFHC1X00Gd4

▽Strategy Analyticsについて
Strategy Analyticsは世界的な独立系調査・コンサルティング企業である。同社はボストンに本社を置き、英国、フランス、ドイツ、日本、韓国、台湾、インド、中国にオフィスを構えている。詳細はウェブサイトwww.strategyanalytics.comを参照。

▽問い合わせ先
欧州:
Ville-Petteri Ukonaho
+44 1908 423 634
vukonaho@strategyanalytics.com

米国:
Ken Hyers
khyers@strategyanalytics.com

その他地域:
Neil Mawston
+44 1908 423 628
nmawston@strategyanalytics.com

ソース:Strategy Analytics

Strategy Analytics: Service Robot Sales to reach 34 million by 2022

PR66910

BOSTON, Dec. 16, 2016 /PRNewswire=KYODO JBN/ —

In a series of related reports released by Strategy Analytics
(http://www.strategyanalytics.com/ ), the reality of Service Robots is
analyzed. The reports, "Personal Service Robots: From RVCs to Pet Dogs and
Beyond" and "Professional Service Robots: Delivery and Logistics Driving
Sales", concludes that robots for the home and for business are poised for
rapid growth into the next decade. Over the next six years, through 2022,
personal service robot sales, which include vacuum cleaner robots and personal
companion robots, will grow by 280% and professional service robots such as
delivery and cleaning robots will grow by over 600%.

Photo – http://mma.prnewswire.com/media/323745/strategy_analytics_logo.jpg

Ville Ukonaho, Senior Analyst at Strategy Analytics
(http://www.strategyanalytics.com/ ) comments, "Personal service robots will
account for 99% of all service robots sold in 2016. Over 60% of these are
collaborative household robots used for things like cleaning and other
household chores. This category of robots will grow at a Cumulative Average
Growth Rate (CAGR) of 16% through 2022. Other important categories of personal
service robots include companion robots that provide assistance to their owners
and Edutainment (Education and Entertainment robots). Combined these two
categories of robots will surpass sales of cleaning/chore robots by 2019."

Ken Hyers, Director at Strategy Analytics, added, "Regionally the highest
penetration of service robots was highest in North America in 2015 and 2016 as
consumers adopted them for vacuuming their floors, mowing their lawns and
cleaning their pools. But by 2017 the Asia Pacific region will become the
number one region for collaborative robot sales as companies like Xiaomi,
Zenbo, Softbank and others target their home markets. By 2022 60% of all
service robots will be sold in the Asia Pacific region."

Ville-Petteri Ukonaho adds that "Professional service robots are another
growing robot market. These robots, such as Amazon’s Kiva, are used for tasks
such as sorting and delivering packages, and for a number of other purposes
such as surgery in the hospital, cleaning in offices and factories, and for
harvesting crops in the field. The biggest limitation on sales of professional
service robots are their cost. For instance, medical robotics systems are very
expensive and so most are leased by hospitals rather than purchased outright.
We estimate that sales of professional service robots will grow at a CAGR of
32% through 2022."

The reports, Personal Service Robots: From RVCs to Pet Dogs and Beyond and
Professional Service Robots: Delivery and Logistics Driving Sales, as well as
the companion forecast report Global Service Robot Sales Forecast: 2014 to 2022
are published by the Strategy Analytics Emerging Device Strategies (EDS)
service, details of which can be found here:
https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/market-data#.WFG-AH00Gd4

The full reports are published by the Strategy Analytics Emerging Device
Strategies (EDS) service, details of which can be found here:

— Global Service Robot Sales Forecast: 2014 to 2022 (
https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/market-data/report-detail/global-service-robot-sales-forecast-2014-to-2022
)
— Personal Service Robots : From RVCs to Pet Dogs and Beyond (
https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/reports/report-detail/personal-service-robots-from-rvcs-to-pet-dogs-and-beyond#.WFHCuH00Gd4
)
— Professional Service Robots: Delivery and Logistics Driving Sales (
https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/emerging-devices/reports/report-detail/professional-service-robots-delivery-and-logistics-driving-sales#.WFHC1X00Gd4
)

About Strategy Analytics:
Strategy Analytics is a global, independent research and consulting firm. The
company is headquartered in Boston, USA, with offices in the UK, France,
Germany, Japan, South Korea, Taiwan, India and China. Visit
www.strategyanalytics.com for more information.

European Contact:
Ville-Petteri Ukonaho / +44 1908 423 634 / vukonaho@strategyanalytics.com

Americas Contact:
Ken Hyers / khyers@strategyanalytics.com

Global Contact:
Neil Mawston / +44 1908 423 628 / nmawston@strategyanalytics.com

SOURCE Strategy Analytics

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