Strategy Analyticsが携帯電話事業者にLTEブロードキャストの採用を勧告
2017.01.11
Updated by Kyodo News PR Wire(プレスリリース) on January 11, 2017, 07:13 am JST
2017.01.11
Updated by Kyodo News PR Wire(プレスリリース) on January 11, 2017, 07:13 am JST
AsiaNet 67078(0046)
【ボストン2017年1月10日PR Newswire=共同通信JBN】
*モバイルビデオ需要が成長し続けているため、eMBMSが費用対効果利益をもたらす
Strategy Analyticsは「Time For Operators To Embrace LTE Broadcast(オペレーターがLTEブロードキャストを採用すべき時)」と題する報告書で、特にマルチスクリーン・アセットを保有し、顧客への優良モバイルビデオ・データ体験提供を図るモバイルオペレーター(携帯電話事業者)に対し、もっと積極的にeMBMSもしくはLTEブロードキャストを採用するよう勧告した。モバイルネットワーク経由のライブイベントなどモバイルTVサービスへのアクセスは今後、競合によって4Gユーザー向けデータバンドルが拡大するため、増える一方になる。オペレーターが全ユーザーに対する機能を維持しつつビデオ需要増大に対応するには、Appleなどのスマートフォン販売業者からサポートされるLTEブロードキャストを採用する必要がある。
Logo – http://mma.prnewswire.com/media/455186/Strategy_Analytics_Logo.jpg
報告書閲覧はhttp://sa-link.cc/1iS を参照。
LTEブロードキャスト市場はここ2年、楽観的から警戒的な見方に変化した。Verizon Wirelessが2015年にLTEブロードキャスト商用サービスを開始して以来、ほかのオペレーターは後に続いていない。Strategy Analyticsは2つの主要な障害-信頼できる収益化モデルがないこと、モバイルデバイス支援が弱いこと-がLTEブロードキャストの勢いを止めているとみている。
Wireless Media Strategiesのアナリスト、ウェイ・シー氏(https://www.strategyanalytics.com/strategy-analytics/strategy-analytics-analysts/analyst-bio/wei-shi )は「LTEブロードキャストはブロードキャスト・チャンネルを利用して同一コンテンツをユーザー多数に同時配信する最良のツールで、たとえばスポーツやコンサートなどのライブイベントのカバーには理想的だが、ライブビデオ単独では有料サービスとして十分ではない。しかし、ユニキャストからマルチキャストへのモバイルビデオ消費で主に生み出されるトラフィックデータのアンロードによるコスト節約は、オペレーターがネットワークをアップグレードする限定的な投資を正当化する。オペレーターのサービス・ポートフォリオの一部であるLTEブロードキャストのパッケージに加え、バッチソフトのアップデート、公開情報の普及、地上放送補完などライブビデオ以外の技術機会ができる」と語った。
Strategy AnalyticsのSpecTRAX(https://www.strategyanalytics.com/access-services/components/handset-components/about-handset-components )は2万6000モデルを追跡した。eMBMS機能を有効にして出荷するデバイスはほとんどないが、このうち1000以上がeMBMS対応のチップセットを搭載している。スマートフォン設置ベースの15%を占めるiPhoneモデル(https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/smartphone/smartphones/market-data/report-detail/global-smartphone-installed-base-forecast-by-operating-system-for-88-countries-2007-to-2022-UPDATED )はいずれもeMBMSをサポートしていない。2016年のLTEブロードキャスト・アライアンス創設と拡張は、大手のオペレーター、技術企業グループが先導する業界がデバイスサポート問題に積極的に取り組んでいる明るい兆候である。
Wireless Media Strategiesのディレクター、ニテシュ・パテル氏(https://www.strategyanalytics.com/strategy-analytics/strategy-analytics-analysts/analyst-bio/Nitesh-Patel )は「大手モバイルデバイス企業は、多くの電話やタブレットに対するLTEブロードキャスト機能搭載を急いでこなかった。最も目立つ非採用者はAppleのiPhoneとiPadだ。アライアンスの主要目標の1つは、LTEブロードキャストのためのモバイルデバイス・サポートをテコ入れすることである。宣伝より重要なのは、『no business therefore no device, no device therefore no business(ビジネスがないからデバイスがない、デバイスがないからビジネスがない)』という悪循環からの脱却をオペレーターが主導することである。もっと真剣にLTEブロードキャストを採用すれば、オペレーターはAppleを含むデバイスメーカーに、もっと広範な種類の製品にこの機能を搭載する時だという明確なシグナルを送ることになる」と語った。
▽Strategy Analyticsについて
Strategy Analytics, Inc.は、新興の技術、モバイル、ワイヤレス、デジタル消費者、車載エレクトロニクス企業向けに、アドバイザー・サービス、コンサルティング、実行可能な市場インテリジェンスによって競争力を提供する。Strategy Analyticsは北米、欧州、アジアにオフィスを構え、企業が成功する知見を提供する。www.StrategyAnalytics.com
▽欧州の問い合わせ先
Wei Shi
+44 1908 423627
wshi@strategyanalytics.com
▽米国の問い合わせ先
David Kerr
+1 617 614 0720
dkerr@strategyanalytics.com
ソース:Strategy Analytics
Strategy Analytics Recommends Mobile Operators Embrace LTE Broadcast Now
PR67078
BOSTON, Jan. 10, 2017 /PRNewswire=KYODO JBN/ —
— eMBMS To Deliver Cost-performance Benefits As Mobile Video Demand
Keeps Growing
In its report "Time For Operators To Embrace LTE Broadcast", Strategy Analytics
recommends that mobile operators, especially those with multi-screen assets and
ambitions to provide superior mobile video and data experiences to customers,
adopt eMBMS, or LTE Broadcast, more aggressively. Accessing mobile TV services,
particularly live events, over the mobile network will only increase in future
as competition drives larger data bundles to 4G users. To meet growing mobile
video demand while maintaining performance for all users operators must embrace
LTE Broadcast to drive support from smartphone vendors such as Apple.
Logo – http://mma.prnewswire.com/media/455186/Strategy_Analytics_Logo.jpg
Clients can access the report here: http://sa-link.cc/1iS
The LTE Broadcast market has changed from optimism to caution in the last two
years. No other mobile operators have launched commercial LTE Broadcast service
since Verizon Wireless did so in 2015. Strategy Analytics believes two main
impediments are holding momentum for LTE Broadcast back: the lack of a reliable
monetization model and weak mobile device support.
"Although LTE Broadcast is the best tool to deliver the same content
simultaneously to multiple users using the broadcast channels, therefore ideal
for covering live events, for example, sports or concerts, live video alone is
not enough to make a paid for service," says Wei Shi (
https://www.strategyanalytics.com/strategy-analytics/strategy-analytics-analysts/analyst-bio/wei-shi
), Analyst of Wireless Media Strategies. "However, the cost saved from
offloading the traffic data, largely generated by mobile video consumption,
from unicast to multicast will justify operators’ limited investment to upgrade
the network. In addition to packaging LTE Broadcast as part of operators’
service portfolios, there are other non-live video opportunities for the
technology, for example, batch software updates, public information
dissemination, and supplementing terrestrial broadcasting."
Out of the 26,000 models tracked by Strategy Analytics’ SpecTRAX (
https://www.strategyanalytics.com/access-services/components/handset-components/about-handset-components
), more than 1000 are using eMBMS capable chipsets, though very few devices are
shipped with the feature enabled. None of the iPhone models, which account for
a combined 15% of smartphone installed base (
https://www.strategyanalytics.com/access-services/devices/mobile-phones/smartphone/smartphones/market-data/report-detail/global-smartphone-installed-base-forecast-by-operating-system-for-88-countries-2007-to-2022-UPDATED
), supports eMBMS. The launching and expanding of LTE Broadcast Alliance in
2016 is a positive sign that the industry, led by a group of leading operators
and technology companies, is actively addressing the device support issue.
"Leading mobile device makers have not rushed to equip a large number of their
phones and tablets with the LTE Broadcast feature, the most obvious absence
being Apple’s iPhones and iPads," adds Nitesh Patel (
https://www.strategyanalytics.com/strategy-analytics/strategy-analytics-analysts/analyst-bio/Nitesh-Patel
), Director, Wireless Media Strategies. "One of the main objectives of the
Alliance is to shore up the mobile device support for LTE Broadcast. More
important than the publicity, operators should take the lead to break the ‘no
business therefore no device, no device therefore no business’ cycle. By
embracing LTE Broadcast more seriously, operators will send a clear signal to
the device makers, including Apple, that it is time they should bring the
feature to a broader portfolio of their products."
About Strategy Analytics
Strategy Analytics, Inc. provides the competitive edge with advisory services,
consulting and actionable market intelligence for emerging technology, mobile
and wireless, digital consumer and automotive electronics companies. With
offices in North America, Europe and Asia, Strategy Analytics delivers insights
for enterprise success. www.StrategyAnalytics.com
European Contact: Wei Shi, +44 1908 423627, wshi@strategyanalytics.com
US Contact: David Kerr, +1 617 614 0720, dkerr@strategyanalytics.com
SOURCE Strategy Analytics
おすすめ記事と編集部のお知らせをお送りします。(毎週月曜日配信)
登録はこちら「通信社」が運営する、国内唯一のプレスリリース配信サービスです。新聞・雑誌・テレビ・ラジオ・オンラインメディアとの堅固な信頼関係のもと、報道機関ならではのノウハウで、お客様のプレスリリースを確実にお届けします。WirelessWire Newsでは、共同通信PRワイヤーに配信されたプレスリリースのうち、IoTに関連するニュースをピックアップして配信します。